Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

dinsdag 28 augustus 2012

Stoffen make-over, deel 1

De laatste tijd is mijn zoontje een beetje verwaarloosd. Nee, hij krijgt genoeg aandacht en ook op tijd zijn eten en drinken. Het is zijn slaapkamer. Hij heeft het kleinste slaapkamertje van het huis, maar het is eigenlijk een beetje een rommeltje. Er staan twee bedden in (zijn kleine ledikant en alvast zijn grote-mensen-bed) en zijn commode. Meer past er niet in. Aangezien er op niet al te lange termijn in zijn kamer het een en ander gaat veranderen (het kleine bedje en de commode eruit) en we nog geen idee hebben hoe we het dan gaan indelen, willen we er nu niet te veel aan te veranderen. Maar ik had bedacht dat door een paar dingen zelf te maken het wel een iets gezelliger kamertje kan worden. Door voor dezelfde kleur te kiezen, moet het meer een geheel worden.

Inmiddels is de kleur (aqua) bepaald en zijn de stofjes gekozen. Het eerste project is ook meteen het meest stofverslindend, namelijk een dekbedovertrek met kussensloop. Ik had al wel uitgerekend dat een zelf gemaakt dekbedovertrek helemaal niet goedkoper is, maar ja daar doe je het ook niet voor. Mijn inspiratie was dit dekbedovertrek, maar dan in mijn kleuren. Bij het maken was het gewoon logisch nadenken. En wat was ik nu ook weer blij met mijn lockmachine. Het dekbedovertrek was in een avondje klaar en een middagje later was er ook een bijpassend kussensloop.


Het kamertje ziet er meteen een stuk gezelliger uit en ook kleine broer is er heel blij mee. Op naar deel 2. 

Hieronder nog een foto met de gebruikte stofjes naast elkaar.

1 opmerking:

  1. lastig is dat he, een klein kamertje. Volgens mij heeft onze zoon net zo'n klein kamertje. Wij hebben bij zijn kamertje gekozen voor stripes and stars. En wat ikzelf heel handig vindt; ik heb kastjes gekozen die in een rij aan de muur hangen. Bij de Ikea vandaan en in de deurtjes kunnen zelfgemaakte tekeningen of een leuk behangetje. Hartstikke leuk en ruimtebesparend want er staat niks op de grond.
    Je dekbedovertrek is super mooi geworden; idd niet goedkoper aan stof, maar wel een keer zo leuk en dat is ook veel waard. Veel plezier met verder inrichten@ christel

    BeantwoordenVerwijderen