Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

maandag 17 januari 2011

Uitdeelzakjes (met tutorial)

De verjaardag van mijn dochter. Het zit er nu echt aan te komen. Voor de kinderen die komen wilde ik ook een leuk zakje maken. Hierin komt dan een vlinder en iets lekkers. Maar hoe maak je makkelijk leuke zakjes? Ik ben even in mijn archieven gedoken en dit is uiteindelijk het resultaat.


Maar hoe maak je deze nu precies. Hieronder volgt een beschrijving:

Nodig:
- lapje stof van 32 x 24 cm *
- biaisbandje van 26 cm

*  Wil je een andere stof aan de binnenkant, dan aan de buitenkant. Naai dan twee lapjes stof van 24 x 17 cm met de lange kanten aan elkaar, zodat er één lap ontstaat van 32 x 24 cm.

Naai het biaisbandje met de verkeerde kanten op elkaar in de lengte dubbel.


Vouw vervolgens het lapje stof in de lengte met de goede kanten op elkaar dubbel. Speld vervolgens het biaisbandje dubbelgevouwen tussen de stof op ongeveer 9 cm van de rand (zie de afbeelding voor de plaats). Stik alles vast, maar laat aan de andere rand een opening (zie de lijnen in de afbeelding waar gestikt moet worden).


Vouw vervolgens één van de hoeken open en naai deze op ongeveer twee centimeter vast. Doe hetzelfde met de andere drie hoeken. Knip de hoekjes eraf.


Haal vervolgens alles door de opening heen, zodat de buitenzijde en het biaisbandje zichtbaar worden. Naai de opening dicht.


Vouw vervolgens de kant die je net hebt dichtgestikt naar binnen. Zorg ervoor dat de binnenvoering tegen de buitenkant aanzit. En druk de hoekjes goed uit.


Voor de afwerking heb ik de bovenrand doorgestikt met een opvallende kleur garen.

En dit is het totale resultaat. Maar ik denk dat zes nog niet genoeg is ...

1 opmerking:

  1. supertof!! Heb er geld in gedaan en gegeven als verjaardagcadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen