Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

dinsdag 10 december 2013

Witte bloem

Nu het weer buiten kouder wordt, merk ik dat ik toch weer vaker naar mijn haaknaalden grijp. Heerlijk onder een dekentje op de bank wolletjes weghaken. Omdat ik nog wit garen over had van mijn omslagdoek, had ik bedacht om daar een heerlijk zacht kussen van te maken. Ik was daarvoor op zoek naar een patroon vergelijkbaar met de bloem (van een eerder gehaakt tasje). Helaas kon ik nergens een geschikt en gratis patroon vinden op het internet. Uiteindelijk toch maar weer gekozen voor de bloem.


Omdat het kussen groter moest worden dan het tasje, heb ik nog een paar rondjes extra gehaakt. Toen begon het uitkiezen van de achterkant. Uiteindelijk gekozen voor een basispatroontje uit het boek Haken dat ik bij de Wibra heb gekocht. Ik heb het boek ook al eerder gebruikt voor het haken van kleine kleedjes.



Het binnenkussen had ik nog liggen. Daar omheen heb ik een blauwe hoes genaaid. Dat past goed bij de inrichting van onze slaapkamer en laat het wit extra spreken. Ik sta altijd weer verbaasd hoe blij ik kan zijn met zelfgemaakte spulletjes. Het kussen straalt mij tegemoet elke keer als ik de kamer binnenkom.


Toch begint een volgend kussen al weer te kriebelen. Als iemand nog een leuk patroontje weet, dan houd ik mij aanbevolen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten