Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 27 oktober 2012

Haken, haken, haken, rokje

Op de blog van Tikkie Scheef kwam ik een erg leuk gehaakt rokje tegen samen met een uitleg over hoe het rokje gehaakt is. Ik had nog een paar roze en blauwe Aviso liggen, dus leek het mij een leuk idee om hier een rokje voor Grote Zus van te haken. Ik heb het niet zo willekeurig gegaan als Tikkie Scheef en elke keer op dezelfde plek gewisseld van kleur. 

               

Verder leek het mij voor Grote Zus handiger dat er elastiek in zit (in plaats van een gehaakt koord), zodat ze zelf makkelijk het rokje aan en uit kan trekken. Helaas had ik alleen wit elastiek liggen, al moet ik zeggen dat je het niet ziet als ze het rokje aanheeft, omdat haart shirt eroverheen valt. Aan de onderkant heb ik gekozen voor een schulprandje. 

                

Omdat het buiten steeds kouder wordt heb ik het rokje ook gevoerd met een roze katoentje. Ik twijfel of ik er nog een (gehaakte) applicatie op zal maken. Wat vind jij?

6 opmerkingen:

  1. Mooi!!!! Wat slim om er een voering in te maken. Super die kleuren bij elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, daar is je dochter vast blij mee! Ik vind 'm zo ook leuk, zonder applicatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is zo al kleurig genoeg en zo mooi! ik had een rok voor mezelf gehaakt.. maar hikte ook tegen de gaatjes aan.. ik ga hem nu ook voeren.. even snuffelen of ik nog ongeveer dezelfde stof heb liggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is such a great idea, thanks for sharing!
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, schattig rokje heb je gemaakt en handig met elastiekje, want zonder is niet zo handig voor die kleine dames en helemaal niks (geen koord of elastiek) is ook geen optie heb ik gemerkt, want een rokje dat ik gemaakt had voor mijn nichtje werd tijdens het dragen steeds ietsje ruimer en zakte daardoor naar een iets te laag heupmodel wat de bedoeling nou niet was...
    Ik zelf had er een bloemetje onder aan de zijkant opgemaakt om hem wat op te fleuren en dat stond ook erg lief!
    Hartelijke groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi en de kleuren super

    heb ook een rokje gehaakt in 3 kleuren ( paars, roze en iets lichter roze),in granny steek ,in de zeeman heb ik een riempje gevonden in roze, ze hadden ze ook in zilver kleur .
    Ik heb bovenaan 3dubbel stokjes gehaakt met wat spatie ertussen, zo kon ik het riempje erdoor rijgen.
    Het past perfect en je kan het heel gemakkelijk aanpassen.
    De wol is van de wibra,met haaknaald 4 echt heel tof en retro
    Groetjes
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen