Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zondag 17 juni 2012

Haakwerkje

Na het zware Zpagetti haken en het naaien achter de naaimachine had ik weer eens zin in een klein en snel haakwerkje. Een werkje waar je snel een leuk resultaat mee hebt en waar je toch even in de steken moet duiken. Ik ging zoeken op Ravelry en kwam het patroon van deze Star Stitch Coaster tegen. Al bij dit project werd ik een beetje verliefd op de star stitch. Het leek mij dus een geslaagd patroontje. Met paarse en witte haakgaren en mijn haaldnaald 2.5 ging ik aan de slag. Het patroon vond ik goed te volgen al moet je even goed opletten dat je soms wel moet draaien en soms niet (ging ik dus even de mist in). Verder was het in de laatste rij met star stitches even goed tellen. Verder vind ik het ook altijd handig om even naar een filmpje van de star stitch te kijken om te zien hoe het (ook alweer) moet. Is soms toch wat handiger dan van een papier of scherm aflezen.



Aangezien ik momenteel genoeg onderzetters heb en iets leuk wilde haken voor aan het raam, koos ik ervoor om twee exemplaren te haken en deze met halve vasten aan elkaar te haken. Ik heb er ook nog even een klein wit kussentje tussen gedaan, zodat hij lekker bol wordt. Een lintje erdoor en mijn raamhanger is klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten