Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

maandag 27 december 2010

Een zware bevalling

Al een hele tijd geleden ben ik met dit project begonnen. Het maken van een luiertas. Bij verschillende blogs en sites heb ik inspiratie opgedaan (o.a. bij Make Baby Stuff en bij Moda Bake Shop), maar mijn echte droomtas zat er niet tussen. Toch maar zelf aan de slag gegaan.




De tas mocht niet te meisjesachtig zijn (ik heb nu immers ook een zoon en mijn vriend zou nooit met een girlie-tas lopen) en praktisch. Dus met rits en een beetje bestand tegen het Nederlandse weer. De tas die ik in eerste instantie had gemaakt bleek te groot en te slap. Ik heb alles weer uit elkaar gehaald, verkleind en verstevigd met fyberfill.


Aan de zijkant is daarom de extra zak wel een beetje groot uitgevallen (wilde deze niet weer opnieuw maken). Met fatboy stof aan de onderkant en zijkant heb ik de tas een beetje waterdicht proberen te maken. Verder is de tas gevoerd met groene ruitjes stof en zitten daar ook nog drie grote zakken in. Omdat er binnenin allemaal lelijke stiksels zaten, heb ik deze uiteindelijk nog afgewerkt met een biaisbandje.


Het heeft dus wel eventjes geduurd voordat hij af was, maar ik ben uiteindelijk erg content met het eindresultaat. En volgens mij kun je er beter iets langer over doen, zodat iets helemaal naar je wens is. Want anders staat het ook maar ongebruikt in de kast ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten