Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

dinsdag 6 maart 2012

Toch even een lakentje

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij er wel even toe moest zetten. Ik had al een tijdje niet achter de naaimachine gezetten, soms ontbreekt 's avonds de energie. Zo heb ik ook de losse delen van een tricotjurk liggen, maar nog geen goed moment gevonden. Ach ja, komt wel weer als we de winter achter ons hebben gelaten.

Maar ja, voor een lakentje van een pasgeboren baby moest wel even tijd gemaakt en energie gevonden worden. Een vriendin van mij is onlangs bevallen van een prachtige dochter. Ik ben al even langs geweest en toen kon ik natuurlijk niet met lege handen aankomen. Padma heeft dus een prima baasje gevonden.

Inmiddels hadden we ook het geboortekaartje van de kleine meid ontvangen. Deze heb ik gebruikt ter inspiratie. Toevallig kwam ik in de Aldi een wit ledikantlakentje tegen voor een klein prijsje. Deze heb ik als basis gebruikt. Het was wel even een prutswerkje (vooral haar naam), maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Het roze satijnenbandje maakt het helemaal af.



2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig vogeltje, is goed gelukt!
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi, helemaal mijn ding!
    (Ik heb onlangs ook een babydonsje genaaid - binnenkort op de blog - en had zeker ook satijnlint gebruikt als ik dit eerder had gezien)

    BeantwoordenVerwijderen