Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

vrijdag 2 augustus 2013

Oude babykleertjes

Babykleertjes met een vlek die je eigenlijk niet meer weg kunt geven, wat kun je daarmee doen. Nou ik had al een tijdje geleden het idee opgevat om daar een dekentje van te maken. Uiteindelijk is het een redelijk project geworden (ondanks dat het dekentje niet zo groot is geworden). Uit de kleine babyshirtjes van Grote Zus heb ik allemaal vierkantjes geknipt. Omdat het voornamelijk allemaal stretch stofjes waren, heb ik ze nog verstevigd met vliesoline om de rek er uit te halen. De volgende stap was het aan elkaar naaien van de vierkantjes in wederom vierkantjes. Ik blijf dat precieze werkje overigens maar moeilijk vinden. Daarna alles met elkaar verbinden door de witte banen flanel stof. 


Het project heeft ook zo lang geduurd om dat ik geen geschikt stofje had voor de achterkant. Toen ik uiteindelijk had besloten dat het toch maar blauw moest, kwam er gelukkig weer een beetje tempo in. Ook het quilten ging niet zoals het moest. De blauwe stof bolde op sommige plekken te veel. Ik wilde toch te snel. Alles weer losmaken en heel veel spelden zorgden er uiteindelijk voor dat alles toch nog goed kwam. Voor de biaisrand heb ik roze katoenen stof gebruikt.


Het dekentje was wederom een probeersel om te zien of er nog een groter exemplaar in het verschiet is. Maar ik vond dit al redelijk proppen onder de naaimachine. Ik heb wel nog steeds heel veel oude babykleertjes liggen. Het dekentje ligt nu op het voeteind van Grote Zus haar bed en zo af en toe mag haar beer er heerlijk op liggen.

1 opmerking: