Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 22 oktober 2011

S(ch)laapzak

Klein broertje wordt groter en groter en daarom worden de meeste slaapzakken te klein. Ik heb op verschillende blogs al super leuke slaapzakken voorbij zien komen. Ook had ik nog een grote rits liggen (een keertje opgedoken uit de kringloopwinkel). Ik ben een grote fan van flanel en katoen. Helaas ontbreekt het mij nog aan stoere stofjes. Ik heb daarom gekozen voor een effen donker groen stofje. En omdat mijn witte flanel niet toereikend meer was, is alleen de achterkant van de binnenkant hiermee gevoerd.


Uit nu kwam mijn nieuwe Lewenstein lockmachine goed van pas. Voor het naaien van de panden heb ik de keermethode van het omkeerbare vestje gebruikt. Alleen onderaan de binnenkant van de slaapzaak zit nu een naad. Geïnspireerd door het boek Appiqueren: 100 patronen en motieven heb ik op de borst een schaapje geappliqueerd met flanel en vilt. De oogjes van het schaapje zitten niet helemaal recht (de oogjes vind ik altijd het moeilijkst), maar nu lijkt het alsof hij een beetje scheef kijkt.


Grote zus wilde wel even poseren. Zij slaapt al een tijdje in een groot bed met een dekbed, maar zo'n slaapzak is natuurlijk erg interessant. Zij is veel groter in de lengte. Maar in de breedte zal het misschien niet eens veel schelen. Klein broertje kan nog wel een tijdje met deze slaapzak voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten