Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

vrijdag 11 november 2011

Warme handen

In de winter heb ik altijd last van koude handen en vingers. Zelfs als ik met de auto ga dan krijg ik toch witte vingers (je moet toch krabben hè en het stuur is ook niet echt warm). Mijn volgende project zou dus worden: vingerloze handschoenen. Ik had bij de Zeeman een leuk boekje gekocht voor een euro met brei- en haakpatronen voor arm- en beenwarmers.


In dat boekje stond ook het haakpatroon van bovenstaande handschoenen. Ik moest even wennen aan de manier waarop het omschreven stond in het boekje, maar met het haakschema voorin het boekje kwam het helemaal goed.


Ik heb het tweede gedeelte van het patroontje aangepast, zodat het iets speelser wordt. Ook zijn ze niet zo lang geworden. De halve stokjes zijn vervangen door vier stokjes en vier lossen. De wol die ik gebruikt hebt komt ook van de Zeeman en is heerlijk warm. Het is de grijze super soft wol. Ze zijn gehaakt met haaknaald vier.


5 opmerkingen:

  1. Ik heb dit boekje ook laatst gekocht en moest ook even wennen aan de omschrijvingen.Wat zijn de polswarmers leuk geworden, ik vind ze leuker dan uit het boekje zelf

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan, waarom heeft onze Zeeman die boekjes nu niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola. Te han quedado muy bonitos, yo también me estoy haciendo unos guantes sin dedos para este invierno.
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen