Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

maandag 16 juli 2012

Retro shorts

Omdat het nog niet echt zomer is geweest, waren de twee korte broeken in de kast van klein broertje steeds voldoende geweest.  Ik heb nog goede hoop dat het mooi weer wordt dus kon er nog wel een korte broek bij. Ik ging voor de Retro shorts van Made. Ik zag de short voor het eerst bij Effie en was meteen verkocht. Toen ik vervolgens las dat Dana de short ook van gestreepte Ikea stof had gemaakt, ging er bij mij een belletje rinkelen. Ik had deze stof nog in mijn kast liggen. Met witte stof heb ik vervolgens de biais gemaakt. De rode band van boordstof komt van een oude sweatervest. Omdat de broek aan de bovenkant een beetje los zak, heb ik er nog breed elastiek in gemaakt.


Door het ontbreken van een printer heb ik het patroontje uit een oude Knippie gehaald en met behulp van een andere korte broek en de instructies van Dana aangepast. Klein broertje is er helemaal blij mee. Laat het zonnetje maar komen!


1 opmerking: