Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zondag 1 juli 2012

Probeer dekentje

Thuis heb ik nog heel veel oude babykleertjes liggen. Soms zit er een vlek in en soms is de vorm eruit, waardoor weggeven ook geen optie is. Nu heb ik het idee gevat om daar een grote deken van de maken voor over de bank. Het lijkt mij een heel werk, maar ik ben bereid de uitdaging aan te gaan. Alvorens mijn kostbare lapjes te gebruiken, wil ik eerst nog een paar keer oefenen. Ik zoek wat lapjes in mijn lapjeszak en knip hier kleine vierkantjes van. Deze lock ik vervolgens aan elkaar tot een lapje. Een lap fiberfil ertussen en aan de andere kant een blauw gestippeld lapje. Langs de stiklijnen van de vierkantjes stik ik alles in de breedte door. 


Ik werk de randen af met mijn laatste restje zelfgemaakte biaisband. Het was zeker heel leerzaam en ik weet nu ook wat voor een klus het wordt. Ondanks dat ik heel blij ben met het resultaat (en pop ook) ga ik toch nog even oefenen.


1 opmerking:

  1. Lekker vrolijk, pop is er vast blij mee en de poppenmoeder vast ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen